Yeah...first of all...dalam Islam pun da tuntut untuk kita susukan anak kita dengan susu kita sehingga lah anak kita ckup umor 2tahun...tpi kalau susu xdak nk wat mcm mana kan?
Ermmmm......mcam mana kan?ckup ka just bg ebm ja tak tmbah fm?
Well...aku ni beranak pun xlagi..tpi based on my SIL yg fully bf aku pnya nephew smpai dua thun...n based on colleague aku sorg ni...ckup tak ckup sebenaqnya depends dengan kita...mcm2 supplement ada lani....and diorg pun ada motivate aku....nk fully bf ni kena self motivated sket...sbb org2 di sekeliling kita yang tak paham psai kebaikkan susu ibu ni dia akan sentiasa encourage kita utk campoq dengan fm...tak ckup la..ksian baby la...mcm2 la...
So abaikan ja lah..pekak kan ja lah telinga...tak kuranggg jugakkkk ada yg wat muka bila aku kata aku nk fully bf.....nk ja aku ckp wutdeheck...tpi lantak lah...lain org lain pemikiran dia...lain jugak cara nk besaqkan anak msing2..
Yes...zaman mak2 kita dlu byk yg kita ni dibesarkan guna fm...berjaya jugak kan?mama aku pun ckp...ktorg 4 beradek minum dumex ja dr kecik....
Tpi kena pham....zaman tu mana ada pump2 tetek yg canggih manggih mcm lani....lani mcm2 ada...bila mampu tu...aku rsa tak slah kan kalau kita invest utk anak kita....lgipun khasiat susu ibu ni xdak tandingannya...kena ingat lani mcm2 penyakit ada...itu la ni la...so aku dpt tgk la perbzaan baby yg fully bf ngn baby yg minum fm ni....kalau baby yg mnum ebm ja...system immune bdan dia kuat compared to yg campoq2...kalau tgk baby yg consume fm ni selalu demam2 la...cirit birit la...kulit sensitip la...so menda ni semua terpulang kepada individu msg2....
Insya Allah...hasben pun support aku nk fully bf...siap nk sponser lgi medela freestyle...hoyeahhhh....
Seronok.....
Tenkiu en suami....
Sekarang ni tgh tggu survey dr London brpa harga medela freestyle kat sana...
Why medela freestyle?of coz la sbb medela fs ni double pumping....means dat suction n pumping system dia lagi bgus....mksudnya boleh perah dua2 belah breast dlm satu masa...kan senang tu....and dis pump also ringan...senang la nk bwak p ke kilang kan...
So xdak la alasan kata ssh la..apa la....nk seribu daya...xnak seribu dalih..yg penting...mental kena kuat n berdoa selalu kt Allah supaya dikurniakan susu yg mncukupi utk baby nnt....

So ni lah dia pump idaman ku....

posted from Bloggeroid

SHARE 0 comments

Add your comment

© ALIA FARHAN · THEME BY WATDESIGNEXPRESS